Alla inlägg under december 2011

Av Andreas Joannisson - 23 december 2011 21:46

Ja det är uppesittarkväll och min svärfar pratar i radio.

då måste man ju lyssna.

Jag ska också ringa och skicka en hälsning och önska en låt.

Av Andreas Joannisson - 23 december 2011 21:07

Utanför OK kom en rullstolsburen åkande på den smala trotoarkanten.

Vips så räkade ena hjulet komma snet så att rullstolen och mannen hamnade snett och höll på att tippa.

jag stannade och sa: det där ser inte så bra ut. Nej svarade mannen. Hur kan jag hjälpa dig frågade jag och mannen sa att jag skulle ta tag i hjulet och lyfta så skulle det ordna sig. jag lyfte och mannen styrde rullstolen rätt på trotoarkanten igen.


När jag sedan kort därefter satt i bilen tänkte jag för mig själv. Undrar hur mycket i vårt samhälle som är handikappanpassat? Kanten utanför OK skulle man mog bejövt ta bort och dörren in skulle behöva vara automatisk.


Det kanske inte verkar så märkvärdigt detta men jag anser att man som människa ska kunna klara sig själv i vårt samhälle oavsett handikapp. Tänk nästa gång du går i centrum eller är inne i en galleria. Är det handikappvänligt eller inte?

Av Andreas Joannisson - 22 december 2011 23:36

då har man sett filmen Män som hatar kvinnor. det var en bra film. Inte riktigt i min smak men helt okay underhållning.

Av Andreas Joannisson - 22 december 2011 18:26

6 ggr hängbron

6 ggr pekplankan

6 ggr liggande albatross

6 ggr stående albatross

6 ggr båt med vridning


detta pass ska du göra utan vila mellan övningarna och 5 varv. Du får vila mellan varven.

Av Andreas Joannisson - 22 december 2011 17:57

Våran inneboende är vänsterhänt och skriver inte så fint. Är det någon vänsterhänt person som kan skriva fint, alltså snyggt? Jag vill tro att det inns en och annan vänsterhänt person ute i vida världen som kan skriva fint men jag tror dock att dem är få. Känner du till någon? Inte jag iaf.

Av Andreas Joannisson - 22 december 2011 17:51

Idag gick vi fackeltåg till Gideonsbergskyrkan. Avslutningen var jätte fin och eleverna som medverkade var super duktiga. Efter avslutningen gick vi tillbaka till skolan och eleverna gick hem runt 10. Nu är det fritids som gäller och det ska bli kul. Spela spel, åka pulka och kanske se någon film.


Av Andreas Joannisson - 21 december 2011 17:58

5st lådhopp

5st marklyft

10meter bondgång med 10kg hantlar

5st axelpress med skivstång

10 meter bondgång som avslutning


Av Andreas Joannisson - 21 december 2011 17:42

Så har man arbetat idag och haft hinderbana. Eleverna tyckte det var kul men den var kanske lite svår. En del olyckor blev det men inget som jag inte kunde hantera. Imorgon är det avslutning och eleverna slutar 10:00 vad gör Andreas då?

Jo...han jobbar på fritids. Det ska bli superkul. Det blir nog att gå till gympasalen en del de dagar jag har kvar att jobba.

Presentation


Lilla killen som flyger är min son Gabriel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tar du helst med dig till en öde ö?
 Kompis
 Mamma
 Pappa
 Bok
 En såg
 En kniv
 Fiskenät
 Tändstickor
 Mobiltelefon
 Laptopen
 Min kudde
 Mitt gosedjur
 Min hund
 Min katt
 Bibeln
 Gröngölingshandboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skola och utbildning

"KASAM" Känsla av sammanhang.

Begripligt, hanterbart och meningsfullt.

Hälsa

"ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande"

 

Gästbok

Ordspråk

Den som har vett spar sina ord, en förståndig man håller huvudet kallt.

Filmhyllan

300

Troj

Matrix triologin

Kill Bill 1 och 2

SWAT

 

Dessa filmer anser jag borde finnas i varje filmhylla. Action, spänning och kärlek gör en bra film.

Min topplista på StarCraftspelare

1:a Liquid HerO (P)

2:a EGPuMa (T)

3:dje EGIdrA (Z)


Ovido - Quiz & Flashcards