Alla inlägg den 17 december 2011

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 23:31

Lite nudlar innan man går och lägger sig. Det ska smaka.

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 23:13

Fade vs viPro


Det blev en riktig rysare och avgjordes i den femte och sista matchen.

Match nr 1 gick till Fade som använde sig av MMM och Vikings


Match nr 2 gick till viPro som använde en blandad uppsättning enheter av bl.a Zealoter, Sentrys och Stalkers. När till sist Archons kom ut på slagfältet blev det för mycket för Fade och sa gg.


Match nr 3 gick också till viPro som var ekonomistark och använde sina High templars på ett fenomenalt sätt


Match nr 4 gick till Fade som använde Marauder och Hellions. Med uppgraderingar och ett antal Scv:s tog han hem den näst sista matchen.


Match nr 5 gick till viPro som använde mass Zealoter och Stalkers. De gjorde sitt jobb och tvingade Fade till ett gg.


Dessa matcher får en att inse att man har en lång väg att gå för att komma till eliten inom StarCraft 2

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 20:00

Semi 2 möttes Oink och Fade.


Fade vann första matchen med sin MMM-taktik. Oink försökte matcha med High Templars och storma bort Oinks arme men MMM var för starka.


Match nr 2 vann Fade också med en rush i början som förstörde Oinks expantion. Oink svarade med mass stalker men Fades marine marauder arme var alldeles för stark.


Fade vidare till Kval-final!

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 19:09

Vipro som spelade Protoss vann två raka över Nevakee. Vipro höll sig till marken med sina enheter och använde sig av Stalkers, Zealoter, Sentrys som grund. Sedan spetsade han till det lite med Colosser, någon Immortel och Dark templars. 


Nevakee som var tvungen att vinna andra matchen försökte mecka med Tanks och Ravens men motståndet blev för svårt.


Vipro vidare!

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 17:45

Ikväll görs det upp. Vem är bäst i Starcraft i sverige?


18:15 - semifinal 1

19:00 - semifinal 2

20:15 - FINAL


Missa inte detta!

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 15:53

Alltså min hosta och förkyldning verkar inte ge sig. Jag måste vara frisk på måndag för då ska jag ha juldanser för hela skolan. Vi ska ha en gran i gymnastikhallen och så ska vi dansa några traditionella danser som förknippas med svensk tradition.


De elever som inte firar jul får titta på eller vara i klassrummet och göra andra uppgifter.

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 07:12

Jag har sovit ca 1 timme inatt och jag är sååååå trött.

Hoppas jag får sova en stund när Alexandra har vaknat.

Bara hon inte ska in till Västerås med någon syster för då blir det nog ingen sömn.

Av Andreas Joannisson - 17 december 2011 06:45

Inatt hände något spännande utöver det vanliga :)

Eric vår inneboende väckte mig strax efter 04:15. Halvt medvetande sätter jag mig uppi sängen och försöker ta på mig mina byxor. Långkalsongerna i byxorna hamnar fel så det tar en liten stund innan jag får på mig långkallingarna, byxorna, t-shirt och är på väg ner till köket. Väl nere pratar Eric i telefon med polisen och nu förstår jag att det har hänt något.


Jon som inte har hunnit hem förklarar för mig att det är en man utanför som vill ha en taxi. Denna man stå utanför vår dörr med sårat ansikte och måttligt berusad.


Efter en stund beger sig mannen vi kan kalla honom Mats vidare. Jag sa att grabbarna "jag går ut och kollar lite" Grabbarna följer med och vi stöter på Mats som ropar "har ni telefon?, jag vill bara åka hem och sova"


Vi möter upp Mats och jag ringer 112 för polisen hade Eric redan ringt. Jag pratar en stund med telefonisten och Mats om vartannat och jag vet inte riktigt själv vem jag svarade och när. Telefonisten sa att de kunde skicka en sjuktransport men det skulle ta ca 20min.


Undertiden vi väntar på sjuktransporten vandrar Mats otåligt fram och tillbaka på de närliggande gatorna. Han får syn på en Volvo och närmar sig den. "Gör inget dumt nu" sa jag och gick fram till Mats. "De har hundar här och dem vill du inte möta" sa jag med lite bestämd röst. "Det spelar ingen roll" fick jag till svars. "Det tar mig 15 sekunder och sen är vi på väg hem" sa Mats och tittade på bilen igen. Några minuter senare kom en bil längs vägen och jag sa till Mats "nu kommer sjuktransporten". Men det var det inte. Det var Herr länsman (polisen), som Eric hade pratat med.


Mats fick berätta vad som hade hänt och gav dem ett telefonnr som de kunde ringa. Han fick sätta sig i polisbilen på "busplatsen" och polisen tog över arbetet. Jag och Eric eskorterad Jon hem och efter en tidig morgonpromenad begav vi oss själva hemåt mot en skön och varm säng.


Ett tack till alla berörda parter under denna operation: Eric, Jon, telefonisterna och poliserna.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lilla killen som flyger är min son Gabriel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tar du helst med dig till en öde ö?
 Kompis
 Mamma
 Pappa
 Bok
 En såg
 En kniv
 Fiskenät
 Tändstickor
 Mobiltelefon
 Laptopen
 Min kudde
 Mitt gosedjur
 Min hund
 Min katt
 Bibeln
 Gröngölingshandboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skola och utbildning

"KASAM" Känsla av sammanhang.

Begripligt, hanterbart och meningsfullt.

Hälsa

"ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande"

 

Gästbok

Ordspråk

Den som har vett spar sina ord, en förståndig man håller huvudet kallt.

Filmhyllan

300

Troj

Matrix triologin

Kill Bill 1 och 2

SWAT

 

Dessa filmer anser jag borde finnas i varje filmhylla. Action, spänning och kärlek gör en bra film.

Min topplista på StarCraftspelare

1:a Liquid HerO (P)

2:a EGPuMa (T)

3:dje EGIdrA (Z)


Ovido - Quiz & Flashcards