Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Andreas Joannisson - 9 januari 2012 12:47

Under helgen som var har det blivit en del StarCraft på tv. Roligt och spännande att se proffs spela ett spel som man själv tycker är kul. Helt otroligt att se hur duktiga proffsen är, hur de kan styra sin arme för att få övertag eller stå strategiskt osv.


Själv är man ju nybörjare, har knappt spelat ett år men jag hoppas att jag gör framsteg. Däremot har jag hör att Xpoon (MrcreeP) har avancerat upp till silvernivå. Ett stort grattis till dig och hoppas du klättrar vidare på SC stegen.


Idag börjar en sässong av Global StarCraft2 league. Tråkigt nog finns det bara en som streamar och för att se streamen så måste man betala. Inget som jag tänker göra. Däremot kan man se TLO möta White-Ra kl. 21 tror jag dem börjar.

Den kan man se från teamliquids stream.


http://www.teamliquid.net/sc2/

Av Andreas Joannisson - 9 januari 2012 12:42

Ja och med det menar jag att nu ska stora sonen till dagis 3 dagar/vecka så det blir lite rutin på dagarna.

Förmiddagen har redan gått och jag har typ inte gjort något, jo startat en tvätt och diskmaskinen. Sen har jag slösurfat lite och så var det dags att väcka minstingen. Han var ju hungrig så då var det bara att göra lite mat till honom och till en själv.


Tänk vad dagarna går fort! Om en timme ungefär ska jag hämta storingen från dagis och sen rullar dagen på. Ja detta är livet på en pinne!


Av Andreas Joannisson - 9 januari 2012 01:28

Det blev en ren uppvisning hur man spelar Protoss. Sound hade ingen chans utan fick ge vika för MC:s staker och Zeloter. MC vann med 4-0. En ganska övertygande seger och uppvisning om vem som är bäst.


Vem blir den lycklige som slår MC? Jag har några tänkbara förslag på spelare som inte var med i den här turneringen.

Den första jag tänker på är PuMa som jag tror skulle kunna ge MC en match. Andra tänkbara spelare är white-Ra, DongRaeGu, HuK och IdrA.


Presentation


Lilla killen som flyger är min son Gabriel

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tar du helst med dig till en öde ö?
 Kompis
 Mamma
 Pappa
 Bok
 En såg
 En kniv
 Fiskenät
 Tändstickor
 Mobiltelefon
 Laptopen
 Min kudde
 Mitt gosedjur
 Min hund
 Min katt
 Bibeln
 Gröngölingshandboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skola och utbildning

"KASAM" Känsla av sammanhang.

Begripligt, hanterbart och meningsfullt.

Hälsa

"ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande"

 

Gästbok

Ordspråk

Den som har vett spar sina ord, en förståndig man håller huvudet kallt.

Filmhyllan

300

Troj

Matrix triologin

Kill Bill 1 och 2

SWAT

 

Dessa filmer anser jag borde finnas i varje filmhylla. Action, spänning och kärlek gör en bra film.

Min topplista på StarCraftspelare

1:a Liquid HerO (P)

2:a EGPuMa (T)

3:dje EGIdrA (Z)


Ovido - Quiz & Flashcards